DIW-Studie nimmt Breitbandausbau der Jahre 2010 bis 2015 unter die Lupe – Vor allem Dienstleister sind produktiver geworden, allerdings große Unterschiede zwischen Branchen – Industrieunternehmen haben nicht profitiert – Umrüstung und zügiger Ausbau der Glasfasernetze nötig Der Ausbau des Breitbandinternets in den Jahren 2010 bis 2015 hat einige Unternehmen in ...
Studie zeigt: Digitale Plattformen können bis zu 52 Prozent der Seiten nachvollziehen, die InternetnutzerInnen besuchen – Plattformen können Tracker über Like-, Share- oder Login-Buttons laden – Durch Auswertung des Surfverhaltens ihrer NutzerInnen können Plattformen Rückschlüsse auf Menschen ziehen, die selbst nicht dort angemeldet sind – Aufsichtsbehörden ...
Research background: We are guided by concepts linking political trust with the perceived rank of people in the wealth hierarchy, their confidence in other people, and the means they use to learn about events at home and abroad.Purpose of the article: The aim of the article is to assess and analyse at the micro level the impact of subjective welfare, interpersonal trust and the intensity of usage of ...
Wie profitieren Unternehmen von einem schnelleren Internet? Alexander Schiersch konnte zeigen, dass vor allem Dienstleistungsunternehmen ihre Produktivität erhöhen können. Die Stärke der Effekte unterscheidet sich aber deutlich zwischen den verschiedenen Wirtschaftszweigen. Wichtig sind außerdem möglichst geringe Entfernungen zwischen den Endpunkten des Glasfasernetzes und den...
To decarbonize the economy, many governments have set targets for the use of renewable energy sources. These are often formulated as relative shares of electricity demand or supply. Implementing respective constraints in energy models is a surprisingly delicate issue. They may cause a modeling artifact of excessive electricity storage use. We introduce this phenomenon as “unintended storage cycling”, ...
The literature on the effects of incentives in survey research is vast and covers a diversity of survey modes. The mode of probability-based online panels, however, is still young and so is research into how to best recruit sample units into the panel. This paper sheds light on the effectiveness of a specific type of incentive in this context: a monetary incentive that is paid conditionally upon panel ...
Nonprobability online panels are commonly used in the social sciences as a fast and inexpensive way of collecting data in contrast to more expensive probability-based panels. Given their ubiquitous use in social science research, a great deal of research is being undertaken to assess the properties of nonprobability panels relative to probability ones. Much of this research focuses on selection bias, ...
We quantify the value of data for the prediction policy problem of reducing antibiotic prescribing to curb antibiotic resistance. Using varying combinations of administrative data, we evaluate machine learning predictions for diagnosing bacterial urinary tract infections and the outcomes of prescription rules based on these predictions. Simple patient demographics improve prediction quality substantially ...