Direkt zum Inhalt

Thema Bildung

clear
0 Filter gewählt
close
Gehe zur Seite
remove add
1751 Ergebnisse, ab 11
DIW Wochenbericht 18 / 2022

Integration von Geflüchteten darf in Krisenzeiten nicht in Hintergrund rücken: Interview

2022| Adriana Cardozo Silva, Erich Wittenberg
Externe referierte Aufsätze

Neue Grundsätze im Ethikkodex des Vereins für Socialpolitik

Die Mitglieder des Vereins für Socialpolitik haben auf ihrer Mitgliederversammlung am 8. Dezember 2021 mit deutlicher Mehrheit beschlossen, den seit 2012 bestehenden Ethikkodex um Inhalte der „guten beruflichen Praxis“ zu erweitern. Neben ethischen Standards für die wissenschaftliche Arbeit haben sich die Vereinsmitglieder mit diesem Beschluss auch dem Streben nach Inklusion, Nicht-Diskriminierung ...

In: Perspektiven der Wirtschaftspolitik 23 (2022), 1, S. 4-7 | Alexander Kriwoluzky, Aderonke Osikominu, Doris Weichselbaumer, Georg Weizsäcker
DIW Wochenbericht 19 / 2022

Der nicht vorhandene Gender Gap beim Taschengeld ist eine erfreuliche Nachricht: Interview

2022| Katharina Wrohlich, Erich Wittenberg
Monographien

Essays on the Impact of Behavioral Aspects and Education for Financial Development: Dissertation

Diese Arbeit untersucht den Einfluss verhaltensökonomischer Aspekte und Bildung für die finanzielle Entwicklung. Sie besteht aus vier Kapiteln, welche jeweils ein separates Forschungspapier darstellen. Die Kapitel decken folgende Themen ab: Determinanten einer impulsiven Kreditaufnahme, Hindernisse bei finanzieller Inklusion, die Auswirkungen von finanzieller Bildung und die finanziellen Folgen eines ...

Berlin: Humboldt-Univ., 2022, XVI, 186 S. | Jana Samira Hamdan
Zeitungs- und Blogbeiträge

Financial Education is Effective and Efficient

In: VoxEU.org (17.02.2022), [Online-Artikel] | Lukas Menkhoff, Tim Kaiser, Annamaria Lusardi, Carly Urban
Weitere Aufsätze

Ökonomische Bildung oder finanzielle Bildung?

In: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen (2022), 6, S. 35-37 | Lukas Menkhoff, Martin Taborsky
Externe referierte Aufsätze

Financial Education Affects Financial Knowledge and Downstream Behaviors

We study the rapidly growing literature on the causal effects of financial education programs in a meta-analysis of 76 randomized experiments with a total sample size of over 160,000 individuals. Many of these experiments are published in top economics and finance journals. The evidence shows that financial education programs have, on average, positive causal treatment effects on financial knowledge ...

In: Journal of Financial Economics (2022), im Ersch. [online first: 2021-10-03] | Tim Kaiser, Annamaria Lusardi, Lukas Menkhoff, Carly Urband
Externe referierte Aufsätze

Overcoming Barriers to Service Access: Refugees’ Professional Support Service Utilization and the Impact of Human and Social Capital

After arriving in a new country, refugees are typically dependent on professional support to re-establish their livelihood. However, it is well documented that refugees face barriers when seeking access to services aimed at facilitating their settlement. This study examines refugees’ support service needs, their actual utilization, and investigates the impact of social and human capital on service ...

In: Journal of International Migration and Integration (2022), im Ersch. [online first: 2022-03-24] | Ellen Heidinger
Externe referierte Aufsätze

Information Provision and Postgraduate Studies

This is the first paper to examine experimentally effects of information provision on beliefs about pecuniary and non-pecuniary returns of postgraduate education, enrolment intentions and realized enrolment. We find that our treatment causally affects beliefs measured six months after treatment. The effects on beliefs differ by gender and academic background, and we find that stated enrolment intentions ...

In: Economica (2022), im Ersch. [online first: 2022-03-17] | Jan Berkes, Frauke Peter, C. Katharina Spieß, Felix Weinhardt
Externe referierte Aufsätze

The Length of Schooling and the Timing of Family Formation

Individuals typically traverse several life phases before forming a family. We analyze whether changing the duration of one of these phases, the education phase, affects the timing of marriage and childbearing. For this purpose, we exploit the introduction of short school years (SSYs) in Germany in 1966–1967, which compressed the education phase without affecting the curriculum. Based on difference-in-differences ...

In: CESifo Economic Studies 68 (2022), 1, S. 1-45 | Josefine Koebe, Jan Marcus
1751 Ergebnisse, ab 11
keyboard_arrow_up